9 Şub 2009

Bildik Bir Öykü / 4

Okulların kapanmasına 2 haftadan az bir zaman kaldı. Pek neşem yok. Ayla’nın durumu benden beter. Mezuniyet balomuzun ardından, babası aynı sitede oturdukları, aynı işle uğraştıkları, aynı şehirden olmasa da hemşehriliyiz dediği kendilerinin çok iyi anlaştıkları bir ailenin oğlu ile onu nişanlıyacaklar. İçine kapandıkça kapanıyor, ulaşamıyorum artık.
Odamdayım.
Dikdörtgen minicik bir oda..yatağım, pencereye paralel. Perdenin arkasından bazen sokağı, bazen bulutları, geceleri çokça yıldızları seyrediyorum. Annem evde olmadığı için şu an iyice kendimleyim, sakin bir gün. Gri, kocaman kolonları olan müzik seti diye adlandırılan teybin önünde, yere diz çökmüş olarak oturuyorum. Mustafa’nın verdiği bir kaseti dinliyorum. Aslında bir şarkı da kalakalıyorum. Sözleri etkiliyor.
Kimi vurgun yemiş bir balıkadam gibi oluyorum böyle okurken-dinlerken. Önüme seriyorlar kelimeleri, bazıları atlayıp geçiyor..duymadan. Ben eğiliyorum, tek tek hepsinin üzerinde dolaştıyorum parmaklarımı. Dinliyorum, her harfinin bana ilettiğini..büyüyorlar içimde. Onları kullanmam gerektiğinde de duraklıyorum ki, bu onların içimdeki kıymetinden..
Zeki Müren söylüyor.
“Sen gözlerimde bir renk, Kulaklarımda bir ses, Ve içimde bir nefes, Olarak kalacaksın.” Stop. Sar başa. Play.. ”Sen gözlerimde bir renk…. Zaman sanki bir rüzgar ve bir su gibi aksın…” stop.

Zaman su gibi akmasın.
Dursun, şu an.
Şimdi.
Çünkü, bir yarınım yok.

8 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

çok hüzünlü olmuş :((

Unknown dedi ki...

Seher'in başka bir günü idi bu..devam edicek.

Adsız dedi ki...

Hüzünlü fakat sonunda insanı huzurla gülümseten bir gün hikayesi olmuş...Belki Seher'e değil ama Zeki Müren'e içten bir gülümse uzandı buralardan...teşekkürler...

devamını bekleyeceğim:)Beklenen Şarkı'yı da bekleyeceğim:))

Adsız dedi ki...

Zeki Müren dinleyesimi getirdin :) Günaydın...
Kahvemi alıp geldim. Yetmedi bir de sigara yaktım. Hava gri ve yağmurlu burada. Atmosfer bana Kadıköy'ü anımsattı :) Özledim yahu...

Unknown dedi ki...

Neslihan, beklenen şarkı'yı yazarken hatırlasaydım, onu eklerdim, öykünün içine. ne güzel bir şarkı...
"gözlerinin içine başka hayal girmesin
bana ait çizgiler dikkat et silinmesin" bir başka sefere :)

Unknown dedi ki...

JTO..burda da bir kasvet ki sorma. Benim de aklıma, bir pencere önünde sohbetle karışık güzel bir kahvaltıyı hatırlattı. Yapılsa tekrar, keşke :)

Adsız dedi ki...

Aynı şeyi anlatmaya çalışmıştım yahu :)) Lakin daha bir imalı, kapalı felan olsun dediydim anlatımım ;)

Bekliyoruz valla bir haber, bihaber kaldık buralarda.

Unknown dedi ki...

açık-seçik sözlüyüm :)))