12 Haz 2009

Murathan MUNGAN


kestiği kara saçları bende kaldı Gülten Akın'ın
Kimsenin görmediği bir evim var,
Kimsenin görmediği kuytu bir sandık odamda
İçimin dişil yanı kimsenin görmediği bir bohça
arasında duruyor kestiği kara saçları
Saten, atlas, sadokarla koyun koyuna
Hançer saplı bir dize bekliyor başını:
"Ah kimselerin vakti yok durup ince şeyleri anlamaya"
Roman kadar uzun bir cümle
yazabilen hiç yaşlanmıyor aslında
Başkaları okuduğundan beri
üstü açık yatıyor şiirlerim
Olvido'nun lavanta çiçeği kokan kederleri
koynumda uyuyor geceleri
bazen kalkıp üstünü örtüyorum.
günlerin geçmesi bir şey değiştirmiyor
orada olduğunu biliyorum.
Ben de büyük rüzgarları sevdim
Söylenmemiş aşkın güzelliğiyle
içime yazdım yağmuru
yarım kalmış ikindileri,
mevsim dedim,
zaman bekledim
geciken şarkısıyla kalbimin
geçip gittim her seferinde
yabancı pencerelerin
dışarıya seslenen şefkatinden
geçip gittim
Belki aldanmayı, inanmayı, kanmayı
Ben de büyük rüzgarları sevdim
Rüzgarın susması bir şey değiştirmiyor
........
........
Murathan Mungan/Eteğimdeki Taşlar

6 yorum:

Evren dedi ki...

içimdeki rüzgar sussun istemem... şiddetini değiştirsin mesela ve yönünü ve hızını ama sussun istemem... yüreğimi besler rüzgar adı konulmamış aşklara yelken açmak için...

efsa dedi ki...

Ve her defasında yeni bir umuda yelken açmak için.

Beter Böcek dedi ki...

Eteğimdeki taşlar Murathan Mungan'ın en sevdiğim kitabıdır.

''Zamanı etimle değil, ruhumla bildim
Paha biçemem öğrendiklerime
Bulut kadar muğlak
Kanat kadar sade
Kendinden uçmanın ilmine erdim
Hem ruhun hem bedenin telaşına
Kaç gömlek dağlandı tende
Sonuncusunu seninle giydim
Gelirsen yolum genişler
Gelmezsen hayalini severim
Yanmaktan korkmam
Ben bu aşka sağ çıktığım yerlerden geldim ''

ELİF dedi ki...

Belki aldanmayı, inanmayı, kanmayı
Ben de büyük rüzgarları sevdim
Rüzgarın susması bir şey değiştirmiyor...

Ne kadar çok dogru bir dörtlük...

Hep severim murathan munganın,hayallerinde yazdıgı,düş bahçelerini....

y. dedi ki...

"Belki aldanmayı, inanmayı, kanmayı
Ben de büyük rüzgarları sevdim
Rüzgarın susması bir şey değiştirmiyor"

işte bittiğim andır,üstelik rüzgarın susmuş olması bir şey değiştirmiyor.

Adsız dedi ki...

cok sey ogrendim