30 Ara 2009

2009 'a..



BİR SU YILI DENEBİLİRDİ

Bir su yılı denebilirdi geldi geçti
Üstünde durmuyorum.
Terledim, bulanık baktım.
Ne varsa kendiliğindendi
Hemen hemen evden çıkmadım.

Sanki avuçlarımda sürekli
Yıkanmış, tabağa konmuş bir meyvenin ellenmişliği,
Ola ki makyajı bir oyuncunun, karışmış gözyaşlarına
Yeni kireçlenmiş bir duvarın kireci
Avuçlarımda sürekli..
Bir su yılı denebilirdi üstünde durmuyorum
Kalmışsa kalmıştır bir çomak gibi
Kuru
Artık kullanılmayan bir demiryolu
Kararmış, kırık dökük
Üstünde bir yük vagonu.

Mavi bir araba kapımın önünde
Bütün yıl
Bir su yılı
Kapısını kimse açmadı
Açıp kapamadı hiç kimse
Aslında mavi de sayılmazdı pek
Balkıyıp duruyordu kırmızı bir şakayığın renginde
Yani sabah güneşlerini denizde
Günbatımını denizde
Severek yaşayan bir balık da denebilirdi ona
Çünkü düşler gerçekle
Gerçekler düşle
Anlayınca bir gün buluştuğunu
Geçirir her günceye kısa bir yolculuğu
Ama bir takı eksik gibidir bir sözcükte
Damağın dudağın alışkanlığına karşı
Kalbin atışlarıyla çok uyumlu bir de.

Hadi anlat deseler anlatamam
Bir yere gidiyorken cayıp bir başka yere gitmeyi
Yani bir kunduzu karşıdan karşıya yüzdüren sezgi
Nedir ben bilemem ki
Belki bir raslantıdır da ondan mı sevdanın yeri
En yakın yeri
En uzak yeri
Bitmeyen yeri
Bitecek yeri
Farkedilmez zaten anlaşılmış sevdanın
Anlaşılmaz sevda ile bütün ekleri.

Gözlerim sevdim seni
Köklerim gözlerimin
Suyunu benden içen ıssız bir kasaba gibi..

Edip Cansever

5 yorum:

beenmaya dedi ki...

2009'a...

şerefe der gibi...

:))

Evren dedi ki...

2009'a bir su yılı denebilirdi, yüreğinin barajlarında biriken kelimelerin olmasa gelip geçti denilebilirdi... öyle kelimelerle öyle cümleler yazdın ki, bazıları benim yüreğimi deldi geçti... iyi ki 2009'da arasıra baraj kapaklarını açtında biriken kelimelerin su gibi akıp benim yüreğime kadar geldi.
2010 ırmaklar gibi coştursun yüreğin... sen hep ak su gibi...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Öyle olsun Maya :)

Öyle güzel yazmışsın ki Evren, teşekkür ederim..2010 dan tek dileğim, 2009'dan farklı olması. Hepimiz için..

buraneros dedi ki...

Yük vagonlarının yerini alacak şık kompartumanlardan akıp giden zamana keyifli keyifli bakılacak yolculuklar dilerim; şiirlerinin cümleleri gibi akıcı, doğal ve duygu yüklü... iyi bir yeni yıl olsun:))

sufi dedi ki...

Başsız sonsuz zamanlar su gibi akarken BİZLER çizginin gerisinde kalsın tüm acı yaşanmışlıklar ve kucaklayalım çizginin berisinde mutluluk ve huzur sağlık neşe ve aşkı dilerim sevgilerimle.