5 Mar 2010

Stephenie Meyer / Twilight Serisi..


Aslında, her şey Yeni Ay filmini evde dvd'den izlememle başladı. Nedir, kimdir, ne anlatıyordu ve hatta dünya yıkılıyormuş, gençler fan club'larını kurmuşlar, hiç mi hiç farkında bile değildim. Ben Alacakaranlık filmini izlemek için hazırlanırken, Mel seriyi bir arkadaşından alıp, okuduğunu söyleyince, önce okumaya karar verdim. Bir kaç gün evin içinde bana bakıp durdular, diğer kitabımı bitirmemi beklediler:)
Yemedim, içmedim diyemem ama net, tv, müzik gibi tüm detayları hayatımdan çıkartarak geçtiğimiz haftadan itibaren, dün gece ilerleyen saatlere kadar elimden düşürmeksizin, okudum. Uzun uzun, anlamlı, derin edebiyat bilgileri vermiyor size..hayatı sorgulamıyorsunuz da. Altını çizmeyi düşündüğüm anlamlı cümleler bile yoktu belki ama, bir sonraki sahne için sayfayı çevirme merakınızı da, yenemiyorsunuz. Sahne diyorum çünkü, okurken canlandırıyorsunuz da, bir yandan. Bu kadar soluksuz kalarak, Kızıl Nehirler ve Yüzük Kardeşliği serisi'ni okuduğumu hatırlıyorum.
Dün gece de, uykumda Bella gibi hızlı bir koşu ile mesafeleri kat ederken buldum kendimi. Tamam, bu kadarı da fazla :)
Alacakaranlık..ilk tanışma kitabına uygun ağırlıkta ve oldukça duygusal, romantik.
Yeni Ay..duygu olarak yıkılmış, sevdiği insanın arkasından çekilen büyük acının anlatımı. Kitabın sonlarına doğru, heyecan yükseliyor doğrusu.
Tutulma..tamamen karakterleri tanıdığımız, onların duygularını artık birebir bildiğimiz için belki, daha ilgi çekici.
Şafak Vakti..İlk satırlarından itibaren artan bir gerilim, merak, endişe, heyecan. Bolca duygusallıkta var demeliyim.

1 yorum:

isimsiz dedi ki...

Son derece sürükleyici bulduğunuza göre en kısa zamanda okumalıyım bende...

Paylaşım için teşekkürler...