15 Oca 2012

Alıntı..



BİLSEM GELİR EN GÜZEL GEMİLERLE SULARINDA KALIRDIM


yüklenip
o nedensiz savaşlardan
arta kalan korkuları
bilsem
gelir en güzel gemilerle
sularında kalırdım

yıldızlar yenik düşüp geceye
kısmışlardı ışıklarını
ama olsun
seni çoğaltmak vardı
bir göz ucuyla kıvılcımlardan

bir gece
gizlice sularından geçmiştim
nice bozgunlar oluyordu
kanlı savaşlar yangınlar

bilsem
gelir en güzel gemilerle
sularında kalırdım

ötelerde şölenler vardı
yetişemem sanıyordum

Tekin Gönenç

Not: Ayşe Kulin'in Gizli Anların Yolcusu Kitabını okuyorum. Şairin kısa ve vurucu kelimeleri eklenmiş kitaba, tanışmış oldum, sevdim..


Ek: Yukarıda yazdığım satırları okuyarak, mailime yazan Tekin Gönenç'e nazik davranışını için yeniden teşekkürlerimle..

"MERHABALAR,
AYŞE KULİN'İN "GİZLİ ANLARIN YOLCUSU" KİTABIYLA İLGİLİ BİRÇOK BİLGİLER ARASINDA
SİZİN DE DEĞERLİ YORUMLARINIZI BANA İLETTİLER.
BEN DE BU VESİLE İLE SİZE TEŞEKKÜRLERİMİ İLETMEK İSTEDİM
SEVGİYLE KALIN
MUTLU KALIN
TEKİN GÖNENÇ"



2 yorum:

Emre Küçükoğlu dedi ki...

Tekin Gönenç'in en beğendiğim şiirlerinden biri de budur :

Çocuk Anneler


yarı dalgın soyunup
avuntunun beyaz çarşaflarına
yıldızlar serperdik

o gecelerden biri daha başlardı
gözü dönmüş bir lodos gibi
çarpıp giden kıyılarımıza

oysa denizimiz hiç olmadı bizim
çocuk annelerdik nerden bilelim
bir gecelik vur kaçları
aşk sanırdık

tenin tendeki oyunu biter bitmez
bölük pörçük rüyalara tırmanır sabahları beklerdik
hele gün bir ağarsa da
aydınlığını üstümüzde gezdirse diye

on dördünde on beşinde var yok
karnı burnunda çocuk annelerdik
çeşmeyle tarla beşikle kundak arasında
çocuklarıyla birlikte büyüyen

hiç unutur muyum arada sizler de gelirdiniz
ağır makyajlı görkemli kadınlardınız
hafif şehla bakışlarınızda kanayan birkaç dip not
dokunaklı günlüklerinizle
büyük şehirlerinize dönerdiniz

bakıyorum da şimdi
tüm çağrılar bildik bana
o taşkın ırmak
bir gün beni de alsa içine
hiç durmam
alır başımı giderim

bir de sen olsan yanımda
en iyi sen bilirsin o yangınları
en iyi sen
şimdi karşımda dipdiri duran
o zamanki ben

Tekin Gönenç

(*) Edebiyat-Eleştiri dergisi 2005 Mart sayısı

Unknown dedi ki...

Ne güzel şiirleri var..okumalı, okumalı..Teşekkür ederim:)